.
DZIEŃ WIEŃCZĄCY NASZĄ WYPRAWĘ DO PERU, BOLIWII I KOLUMBII BYŁ PEŁEN LOTNISK I SAMOLOTÓW. NA KOŃCU WYLĄDOWALIŚMY W DOMU.
SAMOLOT KTÓRY ZABRAŁ NAS Z BOGOTY DOLECIAŁ PRZED CZASEM DO MADRYTU. BARDZO SIĘ UCIESZYLIŚMY, BO KOLEJNY PRZELOT BYŁ PLANOWO ZA 100 min I NIE MUSIELIŚMY PĘDZIĆ DO KOLEJNYCH BRAMEK NA ZŁAMANIE KARKU. A CAŁY BAGAŻ MAMY PRZY SOBIE …
LOTNISKO W MADRYCIE JEST DUŻE, NOWOCZESNE I SPRAWNIE DZIAŁAJĄCE, ALE CZASEM TRZEBA POKONAĆ SPORĄ ODLEGŁOŚĆ MIEDZY BARDZO ODDALONYMI BRAMKAMI, PRZECHODZĄC PO DRODZE KONTROLĘ BEZPIECZEŃSTWA. TO POŻERA CZAS.
SAMOLOT POMIĘDZY MADRYTEM A BREXITEM – SORRY, LONDYNEM – TEŻ MIAŁ DOBRY CZAS.
LOTNISKO HEATHROW TO POTWÓR. SAMO WYJŚCIE Z JEGO TRZEWI POCHŁANIA MASĘ CZASU. A MY DO TEGO MUSIMY PRZEMIEŚCIĆ SIĘ DO ODDALONEGO O KILKADZIESIĄT KILOMETRÓW AIRPORTU W LUTON.
LOTNISKO LOTNISKU NIERÓWNE. LUTON PONOĆ JEST TAK SŁABO ROZWINIĘTY POD WZGLĘDEM SERWISU, ŻE DECYDUJEMY SIĘ KUPIĆ COŚ DO JEDZENIA I PICIE NA HEATHROW. MAMY ZA SOBĄ PRAWIE 16 GODZIN PODRÓŻY I ZACZYNAMY ODCZUWAĆ GŁÓD. ROBIMY TEŻ WYWIAD JAK TAM SIĘ DOSTAĆ NAJPROŚCIEJ I NAJSZYBCIEJ. CZASU JEST SPORO, LECZ DO LUTON Z HEATHROW TO PRAWIE WYPRAWA. SZCZEGÓLNIE JEŚLI WYBIERZE SIĘ DROGĘ NAJTAŃSZĄ, np. METREM DO CENTRUM MIASTA (@ 6 £ / OS.), A POTEM AUTOBUSEM (@ 10 £ / OS.). JEST TEŻ WIELE INNYCH OPCJI.
LOTNISKO TONIE W STRUGACH DESZCZU. LEJE JAK Z CEBRA. DECYDUJEMY SIĘ NIE TUŁAĆ PO METRZE I DALSZYCH POŁĄCZENIACH. NATIONAL EXPRESS MA LINIĘ AUTOBUSOWĄ ŁĄCZĄCĄ BEZPOŚREDNIO LOTNISKA HEATHROW Z LUTON. PRZEJAZD JEST DROGI – 25 £, ALE ZA TO WYGODNIE SIĘ PODRÓŻUJE. UWAGA: WYKUP SOBIE BILET NA TEN AUTOBUS WCZEŚNIEJ. OSZCZĘDZASZ DO 10 £. W TYCH AUTOBUSACH MOŻNA NAWET DOŁADOWAĆ KOMÓRKI. BILETY KUPUJEMY W KASIE PRZY WYJŚCIU Z HEATHROW. AUTOBUS wg. ROZKŁADU MA JECHAĆ ok. 90 min. NASZ PRZYJECHAŁ Z OPÓŹNIENIEM, KTÓREGO NIE UDAŁO MU SIĘ ZMNIEJSZYĆ.
SAMOLOT DO KATOWIC JEST O 20:35. CZYLI MAMY MASĘ CZASU. MOŻEMY SPOKOJNIE ZJEŚĆ I WYPIĆ COŚ GORĄCEGO W LICZNYCH JAK SIĘ OKAZUJE, BARDZO DOBRZE FUNKCJONUJĄCYCH PUNKTACH SPRZEDAŻY. INFORMACJE ZASSANE Z NETU OKAZAŁY SIĘ TYM RAZEM CAŁKOWICIE WYSSANE Z CZYJEJŚ NIEWIEDZY. I PRZED, I PO ODPRAWIE BEZPIECZEŃSTWA MOŻNA COŚ ZJEŚĆ, WYPIĆ, KUPIĆ.
SAMOLOTY LINII WIZZAIR MAJĄ (PODOBNIE JAK I INNYCH LINII) OGRANICZENIA BAGAŻU. REZERWUJĄC MIEJSCA Z 6 MIESIĘCZNYM WYPRZEDZENIEM NA WSZELKI WYPADEK WZIĘLIŚMY DODATKOWY 1 BAGAŻ REJSOWY I DWA MAŁE KABINOWE. NIESTETY OKAZAŁO SIĘ WŁAŚNIE, ŻE NASZA MAŁA WALIZKA NIE MIEŚCI SIĘ W TYM PRZEDZIALE. CO ROBIĆ? WPADŁEM NA POMYSŁ, BY SCALIĆ DWIE NIEDUŻE WALIZKI W JEDEN WIĘKSZY PAKUNEK. POGNALIŚMY DO PUNKTU FOLIOWANIA I ZA 8 £ ZROBILIŚMY Z DWÓCH DUŻYCH BAGAŻY KABINOWYCH, JEDEN REJSOWY. Z CIĘŻAREM NIE BYŁO PROBLEMU, BO NASZ CAŁKOWITY BAGAŻ TEJ WYPRAWY – OCZYWIŚCIE NIE LICZĄC APARATÓW – TO NIECAŁE 20 kg.
.
.
LOTNISKO PYRZOWICE OSIĄGNĘLIŚMY Z LEKKIM OPÓŹNIENIEM. ODEBRAŁ NAS RUDY (DZIĘKI WIELKIE GRZESIU !!!). W KATOWICACH CZEKAŁA WIELKA NIESPODZIANKA – POŚWIĄTECZNO-WIELKANOCNY KOSZ PEŁEN LOKALNYCH DOBROCI (RUDA, JESTEŚCIE WIELCY !!!)
PEŁEN LSD (LOTNISK I SAMOLOTÓW DZIEŃ) DOBIEGŁ KOŃCA …
PS.: POMIMO WIELU STARAŃ NIE UDAŁO SIĘ NAM ODNALEŹĆ SAN ESCOBAR …
.
.
Bardzo sie cieszymy ze dotarliscie do domu, bo nie ma to jak w domu (cieply piec cichy kat). Wasze opisy nadaja sie na ksiazke .
Pozdrawiamy I kochamy fani z Toronto BRM
DZIĘKI BASIU ?