.
ŚNIADANIE ZJEDLIŚMY JAK ZWYKLE NA DWORCU. NIEZŁY KEBAB MOŻNA DOSTAĆ W SAMYM CENTRUM PODDWORCOWEGO TUNELU, PRZY ZEJŚCIACH DO METRA. GRILL & KEBAP HAUS OFERUJE RÓŻNE JEGO RODZAJE OD 4€00 WZWYŻ.
ŚWIETNE KANAPKI W FORMIE BAGIETEK DOSTANIECIE W LE CROBAG TUŻ PRZED PERONAMI. GORĄCO POLECAMY 🙂 🙂
.
.
DOJŚCIE DO AUTOBUSU JADĄCEGO NA LOTNISKO ZAJMUJE NAJWYŻEJ 10 min. PRZYSTANEK JEST PRZY NIEDAWNO OTWARTYM HOTELU TOYOKO INN.
AUTOBUS ŁĄCZĄCY CENTRUM Z PORTEM LOTNICZYM FRANKFURT-HAHN MA DO POKONANIA ok. 124 km. ZATRZYMUJĄC SIĘ 2 RAZY (NA GŁÓWNYM LOTNISKU FRANKFURTU I POD DWORCEM W MOGUNCJI) , JEST NA MIEJSCU PO 125 min. BILETY NAJLEPIEJ KUPIĆ PRZEZ INTERNET, ALE MOŻNA TEŻ U KIEROWCY. NABYWAJĄC POPRZEZ NET PRZEJAZD DLA CO NAJMNIEJ 4 os. DOSTANIESZ SOLIDNĄ ZNIŻKĘ – JEDNA OSOBA POJEDZIE ZA DARMO.
FRANKFURT-HAHN AIRPORT NIE JEST DUŻY, ALE MA DWIE, POŁOŻONE NA DWÓCH PRZECIWLEGŁYCH KOŃCACH KONTROLE BEZPIECZEŃSTWA OBSŁUGUJĄCE RÓŻNE LOTY. SPRAWDŹ WCZEŚNIEJ KTÓRĄ MUSISZ PRZEJŚĆ. MYŚMY MIELI NASZ LOT DO KATOWIC Z PRZECIWNEGO KOŃCA LOTNISKA W STOSUNKU DO WYJŚCIA PO PRZYLOTACH – CZYLI NIEDALEKO McDONALDA.
W DOSTĘPNEJ DLA WSZYSTKICH CZĘŚCI LOTNISKA – TEJ PRZED KONTROLĄ BEZPIECZEŃSTWA – ZNAJDZIECIE SPORO MIEJSC SERWUJĄCYCH COŚ NA ZĄB. NAJBARDZIEJ ZNANE TO „McSHIT” I SUBWAY, ALE SĄ TEŻ LOKALNE GASTRONOMIE. NAM PRZYPADŁA DO GUSTU POŁOŻONA PRZY WYJŚCIU DO SHUTTLE BUSÓW KNAJPKA EXTRAWURST TO FLY.
W w/w STREFIE TEŻ JEST KILKA SKLEPÓW Z DOSTĘPNYMI W KAŻDYM AIRPORCIE DOBRAMI.
KONTROLA BEZPIECZEŃSTWA ZASŁUGUJE NA SPECJALNĄ UWAGĘ.
JUŻ DRUGI RAZ, GDY KORZYSTAMY Z LOTNISK FRANKFURTU. POPRZEDNIO (KILKA LAT TEMU) WRACAJĄC Z FILIPIN PRZESIADALIŚMY SIĘ NA LOTNISKU FRANKFURT FLUGHAFEN
WTEDY, ALBO Z POWODU ZŁEJ ORGANIZACJI PRACY POGRANICZNIKÓW, ALBO Z POWODU ICH LENISTWA UCIEKŁ NAM SAMOLOT. TERAZ RACZEJ NIE BYŁO TAKIEJ MOŻLIWOŚCI, ALE NA WSZELKI WYPADEK PODESZLIŚMY WCZEŚNIEJ DO BRAMEK KONTROLI BEZPIECZEŃSTWA.
OKAZAŁO SIĘ TO BARDZO ROZSĄDNYM POSUNIĘCIEM, BO NAJWYRAŹNIEJ STYL PRACY LOTNISKOWEJ BEZPIEKI W TEJ CZĘŚCI NIEMIEC NIE ULEGŁ ZMIANIE (A MOŻE TO LOTNISKO NIE MA KASY NA PŁACE?).
Z SZEŚCIU LUDZI OBSŁUGI JEDYNEGO (SIC !!!) STANOWISKA, CO NAJMNIEJ DWÓJKA NIE MIAŁA DUŻO PRACY. NAWET PRZY TAK BARDZO SZCZEGÓŁOWYM SPRAWDZANIU JAKIE NAM ZAAPLIKOWANO (I DOBRZE) TE DWIE OSOBY WYRAŹNIE SIĘ OBIJAŁY. DRUGIE PRZEJŚCIE OTWARTO DOPIERO GDY KOLEJKA CZEKAJĄCYCH UROSŁA DO KILKUDZIESIĘCIU. BIORĄC POD UWAGĘ, ŻE NA JEDNEGO PACJENTA POGRANICZNICY POTRZEBOWALI CO NAJMNIEJ 3 min, NAPIĘCIE W KOLEJCE MUSIAŁO NIEŹLE ROSNĄĆ. CIEKAWE, CZY ZADZIAŁAŁBY STOSOWANY CZASEM PRZEZE MNIE W RÓŻNYCH MNIEJSZYCH MARKETACH SPOSÓB, POLEGAJĄCY NA POPROSZENIE OBSŁUGI – GŁOŚNO I WYRAŹNIE – O OTWARCIE NASTĘPNEGO STANOWISKA.
UWAGA: WEŹ POD UWAGĘ MOŻLIWOŚĆ BAAAARDZO WOLNEJ KONTROLI BEZPIECZEŃSTWA NA LOTNISKACH FRANKFURTU. A MOŻE TAK JEST W CAŁYCH NIEMCZECH?
SAMOLOT POWROTNY NIE BYŁ AŻ TAK NABITY JAK TEN DO FRANKFURTU-HAHN. NAJWYRAŹNIEJ REZYDENCI ZOSTALI … ?
BUSIK PARKINGU ATMOSFERA JUŻ NA NAS CZEKAŁ …
.
.
.